Jak wspomagać koncentrację?

Koncentracja to zdolność człowieka do skupiania swojej uwagi na jednej czynności, zagadnieniu czy problemie. Koncentrować możemy się świadomie, na przykład kiedy chcemy rozwiązań jakąś sprawę lub też nieświadomie, na przykład wykonując jakąś znaną nam już czynność.

Problemy z koncentracją

We współczesnym świecie coraz więcej osób ma problemy z koncentracją. Stres, przepracowanie, pęd życia oraz dążenie do osiągnięcia sukcesu powoduje, że nie potrafimy odpoczywać. Ponadto nasz mózg jest codziennie bombardowany milionem informacji, z których wiele musimy przyswoić. Są to główne przyczyny problemu, gdyż nasz mózg jest przeciążany i nie potrafimy się skupić na jednej czynności. Co więcej, w dobie wielozadaniowości staramy się jak najwięcej zrobić naraz, co również nie jest dobre, gdyż przy zbyt dużej ilości zadań, mogą nam umknąć istotne szczegóły. Przy problemach z koncentracją uwagi wiele rzeczy będzie nas rozpraszać i przeszkadzać w efektywnej nauce bądź pracy.

Relaks na stres

Ważnym elementem wspomagania koncentracji jest umiejętność relaksowania się. Nie chodzi tu o spędzenie godziny przed komputerem czy telewizorem, ale prawdziwe wyciszenie na przykład poprzez jogę, spacer czy przeczytanie dobrej książki. Dla każdego człowieka sposób na relaks będzie inny, jednak warto wybierać takie sposoby, które nie będą obciążać mózgu przez dostarczanie zbyt wielu bodźców naraz.

Odpowiednia dieta i witaminy

Jedzenie to nie tylko paliwo dla naszego ciała, lecz także i dla mózgu. Dobrze zbilansowana dieta powinna dostarczyć między innymi węglowodanów, które są ważnym źródłem energii. Należy jednak sięgać po węglowodany złożone, zawarte w pełnoziarnistych produktach, kaszach czy płatkach owsianych. Potrzebne są również produkty białkowe oraz zdrowe tłuszcze. Warto jeść częściej mniejsze porcje niż najadać się raz a dobrze, gdyż dzięki temu nasze ciało będzie utrzymywało odpowiedni poziom glukozy, której potrzebuje nasz mózg. Zamiast jednak podjadać słodycze w czasie nauki, sięgnij po orzechy, które są bogatym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz witamin. W sytuacjach zwiększonego zapotrzebowania na witaminy warto sięgnąć po suplementy diety, bogate w witaminy i składniki poprawiające koncentrację, na przykład Vigor Up. Witaminy, minerały oraz ekstrakt z guarany pozwolą wyzwolić naturalną energię organizmu, poprawią koncentrację, a także zwalczą zmęczenie, kiedy będziemy tego potrzebować.

Ćwiczenia dla mózgu

Oprócz odpowiedniej diety bardzo ważne jest także dostarczanie mózgowi wyzwań. Staraj się regularnie ćwiczyć mózg poprzez rozwiązywanie krzyżówek, łamigłówek czy zagadek. Dla wszystkich świetnym treningiem jest uczenie się czegoś nowego. Dzięki połączeniu relaksacji, prawidłowego odżywiania i treningu nasza koncentracja się wzmocni, a my będziemy w stanie osiągnąć więcej niż dotychczas.